AN ANALYSIS OF STUDENTS’ GRAMMATICAL ERRORS IN WRITING RECOUNT TEXT: A Case Study on The Eleventh Grade Students at SMAN 2 Praya in The Academic Year Of 2017/2018.

Saputra, Aditia Ozi (2017) AN ANALYSIS OF STUDENTS’ GRAMMATICAL ERRORS IN WRITING RECOUNT TEXT: A Case Study on The Eleventh Grade Students at SMAN 2 Praya in The Academic Year Of 2017/2018. S1 thesis, Universitas Mataram.

[img]
Preview
Text
Aditia Ozi Saputra.pdf

Download (878kB) | Preview

Abstract

Pembelajaran ini untuk mengetahui jenis kesalahan dan kesalahan dominan tata bahasa di recount teks di SMAN 2 Praya. ada 30 siswa yang sudah mengambil tes untuk menjadi sampel. Metode dari pembelajaran ini adalah deskriptip analisa. Pertama, siswa menulis satu recount teks. Setelah itu, pembelajaran ini menganalisa tulisan siswa dan mengelompokan kesalahan tulisan siswa. Hasil dari pembelajaran ini menunjukan ada 12 jenis kesalahan siswa yaitu : (1) Irregular past form 42.7%, (2) language chunk 11.5%, (3)Spelling errors 10.4%, (4)missing linking verb 8%, (5)punctuation omission 7.5%, (6)regular past from 5.7%, (7) Ungrammatically 3.4%, (8)conjunction addition error 2.9%, (9)unintelligible sentence 2.9%, (10)personal pronoun error 1.7%, (11)omission verb 1.7%, (12)omission subject 1.1%.

Item Type: Thesis (S1)
Keywords (Kata Kunci): analisa kesalahan tata bahasa siswa, recount text, “ SMAN 2 Praya.”
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Saprudin Saprudin
Date Deposited: 22 Jan 2019 00:27
Last Modified: 22 Jan 2019 00:27
URI: http://eprints.unram.ac.id/id/eprint/11836

Actions (login required)

View Item View Item