AN ANALYSIS OF STUDENT DIFFICULTIES IN SPEAKING ENGLISH: A CASE STUDY AT THE SECOND GRADE STUDENT OF SMKN 2 MATARAM ACADEMIC YEAR 2017/2018

Lalu Khairi Ramdani, Lalu Khairi Ramdani (2018) AN ANALYSIS OF STUDENT DIFFICULTIES IN SPEAKING ENGLISH: A CASE STUDY AT THE SECOND GRADE STUDENT OF SMKN 2 MATARAM ACADEMIC YEAR 2017/2018. S1 thesis, Universitas Mataram.

[img]
Preview
Text
article thesis.pdf

Download (165kB) | Preview

Abstract

In the age of this modern years, English language is the language used the most around the word. In learning English in the classroom students sometimes worried to speak by using English. So that, their ability to use English in oral communication is less capable than in written communication. In this research, researcher analyzed the student difficulties in speaking English. Also the problem and the causes of the student difficulties at the second grade student of SMKN 2 Mataram at Tour and Travel Departement. In conducting this research, researcher used the video observation and questionnaire to find the data from the student. The video observation conducted to collect the data of student difficulties in Speaking English and the questionnaire used to support the data and to analyze the dominant factors cause’s students difficulties. At the end, the data analyzed by data analysis method such as identification, classification, description and explanation. The video observation result shows that student’s score in speaking English skills were under competence. Score C and D given because the students were not mastered those skills. Vocabulary appear as the difficulty that students mostly faced. Followed by Grammar and Pronunciation. Moreover, the questionnaire result shows that the dominant factor that cause student difficulties are come from both Internal and External factor. These two factor are unseparated in causing the students difficulties in speaking English. The internal factor that dominantly causes the students difficulties in speaking English is lack of knowledge and External factor dominantly causes the difficulties are Teaching and learning process, The teacher’s feedback, the classroom atmosphere were effect the Teaching learning process. Teacher should improve the quality of their teaching and learning method. The method should be appropriate with the students, and teacher should give the students change to express their ability to speak in English. Pada masa sekarang, bahasa inggris paling banyak di gunakan di seluruh dunia. Pada proses pembelajaran bahasa inggris di dalam kelas, siswa takut untuk berbicara di depan kelas dengan menggunakan bahasa inggris. Sehingga, hal ini menyebabkan kemampuan siswa dalam berbicara bahasa inggris sangatlah kurang di bandingkan dengan komunokasi secara tertulis. Di dalam penelitian ini, penulis menganalisis tentang kesulitan siswa dalam menggunakan bahasa inggris untuk berbicara. Selain itu penelitian ini juga menganalisis masalah kesulitan siswa dan factor yang dominan menyebapkan kesulittan siswa di kelas dua UPW SMKN 2 Mataram. Dalam melaksanakn penelitian ini, peneliti menggunakan observasi video dan kuisioner untuk mendapatkan data dari siswa. Observasi video di lakukan untuk mengumpulkan data dari kesulitan siswa dalam berbicara bahasa inggris dan kuisioner di gunakan untuk mendukung data tersebut dan untuk menganalisa factor yang dominan menyebabkan kesulitan siswa. Selanjutnya, data di analisa dengan menggunakan metode analisis seperti mengidentifikasi, mengklasifikasikan, mendeskripsikan dan menjelaskan. Hasil observasi video menunjukan bahwa nilai siswa dalam penilaian berbicara bahasa inggris di bawah standar. Nilai C,D dan E di berikan karena siswa tidak menguasai kemampuan tersebut. Kosa kata merupakan kesulitan yang paling sering di hadapi oleh siswa, di ikuti oleh tata bahasa dan pengucapan. Selanjutnya, hasil dari kuisioner menunjukan factor yang dominan menyebabkan kesulitan siswa berasal dari factor internal dan externa. Kedua factor ini tidak bisa dipisahkan karena menyebabkan kesulitan siswa dalam berbicara menggunakan bahasa inggris. Factor internal yang dominan adalah kekurangan pengetahuan, serta factor external yang dominan adalah kegiatan belajar mengajar, respon guru kepada siswa, dan metode pembelajaran. Guru harus meningkatkan kualitas metode pembelajaran yang di gunakan. Metode yang digunakan harus sesuai dengan siswa dan guru harus memberikan kesempatan kepada siswa untuk berbicara menggunakn bahasa inggris. Kata kunci:kesulitan siswa

Item Type: Thesis (S1)
Keywords (Kata Kunci): Keyword: Speaking Skills, Tourism Industry, Student’s difficulties. kemampuan berbicara. Industry pariwisata,
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: M Jafar Jafar
Date Deposited: 28 Jun 2018 04:45
Last Modified: 28 Jun 2018 04:45
URI: http://eprints.unram.ac.id/id/eprint/4745

Actions (login required)

View Item View Item